Många människor är med om brott. Brott är till exempel när någon slår dig eller hotar dig eller tar något som är ditt.
Efter brottet behöver du hjälp. Du kan få hjälp av människor från Brottsofferjouren.

Kontakta oss
Brottsofferjourens hjälp kostar inget. Brottsofferjouren finns över hela landet. Du kan ringa telefonnummer 116 006 för att få hjälp.
Fyll i nedan vad du varit med om och vad du vill ha hjälp med.
Du behöver inte uppge ditt namn. Ingen utomstående kommer att få se dina uppgifter.
Kom ihåg att ange din e-postadress eller ditt telefonnummer, annars kan vi inte svara dig. Klicka ”Skicka” när du är klar.