Boj Fyrbodal ny tjänst fr o m 1 januari 2025

Brottsofferjouren Fyrbodal söker en engagerad och kommunikativ samordnare till sin verksamhet. Omfattning: 85%
Med start:  januari 2025
Ansökan: Rekrytering sker löpande tills dess att tjänsten är tillsatt. Sista ansökningstillfället den 13 december 2024.

Samordnare allmänt stöd/informationskoordinator 85%

Brottsofferjouren Fyrbodal söker en engagerad och kommunikativ samordnare till sin verksamhet. Som samordnare kommer du spela en viktig roll som länken mellan verksamheten och andra föreningar, myndigheter och övriga aktörer.

Om oss:

Brottsofferjouren Fyrbodal är en stödorganisation som ger gratis rådgivning och stöd till brottsdrabbade, vittnen och anhöriga. Vi är en av många lokala jourer runt om i landet som tillsammans med vårt förbund Brottsofferjouren Sverige, ger stöd till brottsdrabbade, vittnen och anhöriga. Vi erbjuder stöd på eget språk och vi har en nationell stödtelefon och chatt. Vår jours verksamhetsområde omfattar kommunerna Trollhättan, Uddevalla, Vänersborg, Orust, Stenungsund, Tjörn Lilla Edet, Färgelanda, Munkedal Sotenäs, Lysekil, Tanum, Strömstad, Bengtsfors, Mellerud, Dals Ed och Åmål

Vill du arbeta med något som känns meningsfullt och du har kanske ett intresse för brottsofferfrågor? Vill du ha ett arbete med stor frihet och flexibilitet?

Krav och meriterande egenskaper:

  • God kommunikationsförmåga i svenska och engelska, kunskap i andra språk är meriterande, erfarenhet av att exempelvis förbereda underlag inför möten, föra anteckningar, sammanställa nyhetsbrev, skapa inlägg eller likande, samt dialog med volontärer, styrelse, myndigheter.
  • Bra samarbetsförmåga och förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och självständigt inom fastställda ramar och mål, samt hitta lösningar och leverera i tid och med hög kvalité. Du är också lösningsorienterad och kapabel att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt.
  • Erfarenhet av arbete med ärendehanteringsystem, såsom exempelvis Minerva är meriterande, och goda kunskaper i datoranvändning och användning av digitala verktyg, inklusive sociala medier ser vi gärna att du har.
  • Bör ha en hög social kompetens och ha lätt för att uttrycka sig och skapa relationer, samt god kommunikationsförmåga och kunna tala inför grupper
  • Flexibilitet med vana att arbeta självständigt och lätt kunna ta egna initiativ och fullfölja åtagna uppdrag
  • Kunna delegera och fördela uppgifter och ansvar och vara en sammanhållande länk i arbetsgruppen.

Arbetsuppgifter för samordnare inkluderar:

  • Rekrytera, samordna och planera interna och externa utbildningar/föreläsningar samt vidareutbildningar för volontärer i samråd med styrelsen, inklusive volontärträffar.
  • Hålla kontakt med jourens samarbetspartners som kommun, polis, domstol och hälso- och sjukvård. Representera jouren vid nätverksmöten och andra samverkansmöten tillsammans med styrelsen.
  • Ta emot och vidarebefordra relevant information via post, telefon och e-post samt vara en kanal mellan verksamheten och andra föreningar, myndigheter och aktörer. Tillsammans med styrelsen besvara remisser, förbereda handlingar och planera verksamhet.
  • Stödja ärendehantering genom att fördela ärenden i vårt ärendehanteringssystem till stödpersoner och hantera vittnesstöd.
  • Stötta, koordinera och utveckla verksamheten tillsammans med styrelse, stödjare och volontärer.
  • Bevaka utlysningar och ansöka om medel för finansiering av projekt enligt styrelsens beslut.
  • Omvärlds bevaka vad som sker på området i vårt upptagningsområde, både till evenemang vi kan delta på, samt till möjligheter till samverkan, eller händelser som kräver vår uppmärksamhet.

Arbetsuppgifter för informationskoordinator inkluderar:

  • Omvärlds bevaka vad som sker på området i vårt upptagningsområde, både till evenemang vi kan delta på, samt till möjligheter till samverkan, eller händelser som kräver vår uppmärksamhet.
  • Ta emot och prioritera förfrågningar om föreläsningar samt välja vem eller vilka som bemannar föreläsningen. Erbjuda en presentation som är uppdaterad och relevant för målgruppen. Koordinera och prioritera infobord i anslutning till mässor, manifestationer och liknande tillfällen.
  • Ta fram planer för utskick till t.ex. advokatbyråer, bibliotek, folkhälsostrateger, polis m.fl. Ta kontakt med föreningar och organisationer och erbjuda presentationer om Brottsofferjouren Fyrbodal.
  • Sociala medier: stödja och bidra med information och uppdateringar i samarbete med övriga anställda. Koordinera ev. annonsering i tidningar.
  • Prioritera och ha kalenderkoll på lokala event där Brottsofferjouren kan eller bör delta.
  • Vara adjungerad i styrelsen.

Övrig information:

Du erbjuds grundutbildning för samordnare, denna genomförs två gånger per år och grundutbildning för aktiva Brottsofferjouren. Månadslön, individuell lönesättning tillämpas enligt kollektivavtal. Tjänsten är en deltidstjänst på visstid med målstyrd arbetstid. Du kommer att utgå från kontoret i Trollhättan och arbeta med en hybridlösning som innebär arbete både på plats och på distans. Arbetsgrad är 85%.

Ansökan: Rekrytering sker löpande tills dess att tjänsten är tillsatt. För att ansöka, vänligen skicka ditt CV och ett personligt brev till info@fyrbodal.boj.se och ange ANSÖKAN som rubrik. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du även behöva uppvisa utdrag ur belastningsregistret.

Vi vill ha din ansökan senast 13 december 2024.


Kontaktpersoner:

Ordförande Louise Eriksson, louise.l.eriksson@gmail.com, Tel 073-073 57 30

Personalansvarig Lotta Cohén, lottacohen8@gmail.com, Tel: 072-155 27 58


Läs mer om Brottsofferjouren på www.brottsofferjouren.se

Läs mer om Brottsofferjouren Fyrbodal på www.fyrbodal.boj.se

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.